Spływ kajakowy rzeką Brdą

To był naprawdę wspaniały wyjazd! W niedzielę rano 10 lipca 2022 młodzież z Oświęcimia oraz grupa studentów z Krakowa wyruszyła na spływ kajakowy rzeką Brdą. Po długiej, lecz bezproblemowej podróży pociągiem, a później autokarem udało się nam dojechać na punkt startowy, gdzie wszyscy rozbili namioty i zjedli dobry obiad. Nastroje uczestników niestety nie były najlepsze, ponieważ pogoda pozostawiała wiele do życzenia. Po burzliwej nocy wypłynęliśmy wzdłuż rzeki Zbrzycy i pomimo grubych kropel deszczu dopłynęliśmy do kolejnego postoju. Następne dni spływu były coraz lepsze, pogoda się znacznie zmieniła – słońce od rana świeciło, dzięki czemu na naszych twarzach pojawiał się uśmiech. Zimne wieczory staraliśmy się ocieplać płomieniami ogniska, przy którym każdego dnia były piękne śpiewy i zabawy (niektóre trwały nawet do rana). Spływ nie byłby tak wyśmienity, gdyby nie codzienne Msze Święte, dzięki którym mogliśmy pogłębić naszą więź z Bogiem. Niektóre z nich, przy pięknej oprawie muzycznej, odprawione na kajaku mogły przypominać czasy Jana Pawła II, który kiedyś pływał po tych samych wodach co my teraz. Ostatnie dwa dni naszego spływu były sprawdzeniem umiejętności nabytych wcześniej, nurt rzeki Brdy przyspieszył, a na trasie pojawiło się wiele przeszkód. W czwartek na trasie naliczyliśmy aż 16 wywrotek, lecz dzięki Bożej opatrzności nikomu się nic nie stało, a wnętrze większości utopionych bagaży pozostało suche. Ostatni dzień spływu (nie mówiąc o dniu powrotnym) był dla nas nieco tajemniczy, ponieważ nie wiadomo było co stanie nam na drodze, już po chwili od wypłynięcia okazało się, że nie będzie łatwo. Na szczęście przeżycia poprzedniego dnia przygotowały nas do tego i w ostateczności wszyscy poradzili sobie na medal. Po przybyciu na pole namiotowe stali bywalcy przeprowadzili chrzest kolonijny dla chętnych, a po wszystkim zaczęliśmy wspólną biesiadę przy ognisku i pięknym śpiewem utulaliśmy księżyc do spania.

Dzięki wspaniałemu kierownictwu komandora Marka Wilczka zawsze mieliśmy to, co było potrzebne, a księża Krzysztof Papierz oraz Paweł Bróż wprowadzali wspaniałą atmosferę wśród młodzieży. Wyjazd uważam za bardzo udany i dziękuję wszystkim tam obecnym za ten czas!