Kolonia w Kołobrzegu

Wakacyjny wypoczynek w tym roku (30.06. – 11.07.2017 r.) spędziliśmy w pięknym nadmorskim miasteczku — Kołobrzeg. Nasza grupa składała się ze scholi oraz ministrantów, którymi opiekowała się dość liczna, a wspaniała kadra wychowawców. Na miejsce dojechaliśmy w godzinach porannych w sobotę 1.07. – po czym zabraliśmy nasze bagaże i rozgościliśmy się w szkole, zaczynając od czekającego na nas śniadania. Pomimo deszczowej pogody, jaka nas przywitała, dzień minął nam na bardzo radośnie na zapoznaniu się ze sobą nawzajem. Po południu z wielkim zainteresowaniem obejrzeliśmy film o św. Janie Bosko.

Niedzielny poranek przywitał nas również deszczowo. Po wspólnym śniadaniu każda grupa wraz z wychowawcą udała się na spotkanie — podczas którego przygotowywaliśmy plakat naszej grupy i wymyślaliśmy naszą nazwę. Był to czas bardzo twórczy i radosny. Tematyką poruszaną podczas naszych spotkań były przypowieści Pana Jezusa. Następnym punktem dnia była wspólna Eucharystia. Choć pogoda jeszcze też się do nas nie uśmiechnęła, pomimo to wyruszyliśmy po obiedzie na spacer nad morze. Każdy z wielką radością witał i chłonął wspaniały widok, jakim bałtyckiego morza. Wieczorem spotkaliśmy się na holu szkolnym, gdzie miała miejsce prezentacja grup i tańce integracyjne. Dzień zakończyliśmy wspólną modlitwą i każdy z nas udał się na zasłużony odpoczynek.

W poniedziałek po śniadaniu wyjechaliśmy do pobliskiego Zieleniewa, gdzie czekał na nas ogrom szaleństwa na Dzikim Zachodzie. Mieliśmy okazje spędzić tam kilka dobrych godzin pośród licznych atrakcji takich jak: beczkowóz, byk rodeo, kule wodne, przejażdżka autami, zwiedzanie mini zoo i wiele innych. Po powrocie zjedliśmy obiad i każdy z nas udał się na odpoczynek. Po południu wyruszyliśmy na zwiedzanie Kołobrzegu, a dokładnie na molo, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak z wielką siłą dobijają tam fale, tworząc wspaniałą tęczę. Kolejny dzień — wtorek — minął nam na wspólnej zabawie, budowaniu różnych figur na plaży. Natomiast wieczorem wróciliśmy do kolonijnego kina na druga część filmu o św. Janie Bosko.

W środę 5.07. wzięliśmy udział w bursztynowych warsztatach, gdzie zgłębialiśmy wiedze dotycząca tego wspaniałego wytworu żywicy. Przed południem, gdy słoneczko wyjrzało zza chmurki, wyszliśmy aby zwiedzić starą część miasta. Wróciliśmy na wspaniały obiad, po którym był czas na regeneracje sił. Popołudnie spędziliśmy na plaży. W czwartkowy poranek wyruszyliśmy do Niechorza. Odwiedziliśmy motylarnię, w której dookoła nas latało wiele bardzo kolorowych motyli. Następnie przejechaliśmy do Trzęsacza, gdzie zwiedziliśmy — Multimedialne muzeum na klifie. Później udaliśmy się na wspaniałą plażę. Wieczorem poszliśmy zobaczyć zachód słońca.

W piątek 6.07. słońce towarzyszyło nam od samego rana, a my po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę do Słowińskiego Parku Narodowego.
Sobotni dzień był to czas rozgrywek sportowych na sali gimnastycznej. Mogliśmy się sprawdzić w różnych konkurencjach przygotowanych przez naszych wychowawców. Po zjedzonym obiedzie był czas na siestę, a następnie wyjście nad morze. Był też czas na spacer po kołobrzeskim bulwarze i zakup pamiątek. Jak każdego dnia był też szczególny czas na spotkanie z Jezusem podczas wspólnej Eucharystii.

W niedzielę dzień upłynął nam podczas zabawy „Tombola”, w której każdy z nas mógł wygrać jakiś upominek. Po obiedzie zwiedziliśmy latarnię morską, a następnie był upragniony czas na plażowanie i wylegiwanie się na gorącym piasku. Podczas pogodnego wieczoru mieliśmy okazję zaprezentować naszą energię i szybkość. Shrek, gra drużynowa, w której wykonywaliśmy przeróżne śmieszne i poważne polecenia wymyślane przez naszych wychowawców, którzy skrywali się pod postacią jednej osoby z wyżej wspomnianej bajki. Na zakończenie dnia wspólnie zanieśliśmy naszą modlitwę do Maryi podczas apelu o godzinie 21:00.

W poniedziałek po porannej gimnastyce i śniadaniu spotkaliśmy się w naszych grupach, aby przygotować się do agapy kończącej czas kolonii. Nie zabrakło też wyjścia nad morze, aby jeszcze raz zanurzyć się Bałtyku. Po obiedzie każdy z nas zaczął się przygotowywać do wyjazdu. O godzinie 15:30 uczestniczyliśmy u w Mszy Św., aby podziękować Bogu za wspólnie spędzony czas. Wieczorem spotkaliśmy się na wspólnej Agapie, która była podzielona na dwie części. W pierwszej części była prezentacja poszczególnych grup i ich wspaniałych talentów, ujawnienie się cichego przyjaciela, a także wyniki wszystkich konkursów, jakie odbyły się podczas naszego odpoczynku. Druga — taneczna — część odbyła się tuż po kolacji. Nasz ostatni dzień zakończyliśmy modlitwą i każdy udał się na odpoczynek.

We wtorek wstaliśmy dość wcześnie — gdyż w drodze do domu mieliśmy jeszcze zwiedzać wrocławskie afrykarium. Do Oświęcimia zawitaliśmy późnym wieczorem. Pełni radości i wrażeń wróciliśmy do naszych domów. Jesteśmy wdzięczni naszym kapłanom: ks. Marianowi i ks. Ryszardowi — za ich troskę o naszego rozwój ducha i nie tylko J, wszystkim wychowawcom: pani Magdzie, Jolancie, Weronice, Monice, s.Pii, a także pani Marcie Legierskiej i pani Marcie Hodur. Także bardzo serdecznie dziękujemy ks. Proboszczowi za życzliwość i okazaną pomoc.

s. Felicyta, ks. Marian, Schola i ministranci
Opublikowano za: http://www.sanktuarium-oswiecim.pl/index.php/foto-galeria/gallery/72